Fredax gött

Har haft en ledig dag. Som vanligt på mina lediga dagar så har jag storslagna planer kvällen innan när jag går och lägger mig. Sen när jag vaknar på morgonen så är jag bara en stor brunbjörn som luffsar omkring här hemma utan att få nått vettigt gjort. Men jag har iallafall hunnit med att betala en massa räkningar, gjort lite tråkig gravidyoga, stickat några varv och sen promenerade (vankade) jag till ICA-maxi, det tog 40 minuter(!). Trodde att jag skulle avlida ett tag i den långa uppförbacken, ringde Johan och tänkte att han kunde hämta mig sista biten, men kämpade tillslut med mina sista krafter halvkilometern som var kvar. Phu.

På Ica hittade jag äntligen en baby-pyamas med fötter i "Uni-färg", vit alltså med nallar.. Har varit på jakt efter en sån länge. Finns bara rosa eller blå annars på alla klädaffärer på stan. Men ICA-maxi hade en!
Sen köpte jag en Lättöl, eller de va t.o.m. en NON-ALCOHOLIC öl, och fick lov att visa LEG i kassan för tydligen innehåller ölen 0,5% alkohol.. Men hallå skulle en höggravid 30-årig kvinna hem o dricka sig full på denna eller?? aja får va gla att jag ser så ung ut fortfarande :) Konstigt bara att de inte är lika hårda på systemet, där köpte jag för några veckor sedan exakt samma öl och hon i kassan bad i och för sig först om leg men när jag sa att jag bara handlat alkoholfritt så behövde jag aldrig visa det...
Hur är det egentligen BUSK?

när jag kom hem bakade jag chokladbollar. Och sen gjorde vi ordning en Taco-måltid!





så nära en fylla jag kan komma..



Just ja, kvällens Outfit oxå:



Råsnygga Rosa mjukisbyxor i plysch, vitt fräscht linne till och en snygg topp med små röda katter på under.

Ha en underbar kväll! De ska vi ha! Chokladboll nästa!

Kommentarer
Postat av: J

Hur kan man bara få va sååå het?! Visa pjamasen då!

2010-01-22 @ 21:22:39
Postat av: BUSK

Jo men så här är det, iaf på systembolaget. Att vi har ingen rätt att kräva leg på folk som handlar alkoholfritt. även carlsberg "non alcoholic", men jag vet att mataffärer begär leg på den och även vanlig j*vla cider.... Så ska lyfta frågan till min chef på måndag...



Men den är det juh så att vi in får "uppmuntra till alkoholkulturen" vilket innebär ungefär att en 16-årin inte får köpa alkoholfriöl/vin/mousserande. För då uppmuntrar vi till att de ska dricka "alkohol". Däremor finns juh Peach Pearl & vanlig äppelcider, det får 16-åringar köpa men inte bära ut i en systempåse....



Så det kan du minsann tala om nästa gång du handlar alkoholfritt, för på bolaget, där behöver man inte visa... ;)



Du är så fiin nygge! =)

2010-01-22 @ 23:46:01
URL: http://eliintheone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0