Norges nationaldag 17:e Maj

Grattis Norge!! Jag tycker väldigt mycket om Norge. Bodde och jobbade ju där (Tromsö) nästan ett halvår 2006. det är så himla fint och så älskar jag deras språk. Skulle verkligen vilja åka med Hurtigruten nångång efter hela Norges kust med alla vackra fjordar. Men Johan tycker att det är råtöntigt och att jag får vänta tills vi blivit pensionärer. Men jag får väl ta med mig nån annan då...
Nån som är sugen??

 www.hurtigruten.se

Efter som Stammen, tjatade på mig igår om att jag varit dålig på att uppdatera bloggen så gör jag nu ett försök... Hmmm, precis som att hon var den rätta att uttala sig. Hon har lixom inte bloggat sen typ Mars! Skärpning Ida!

Sitter med Meja i babybjörn i världens obekvämaste ställning. men hon har somnat iallafall, och väck aldrig den björn som sover!! var på en långpromenad i solen idag. gick förbi vårat blivande hus i Slätta. Hade säkert varit ute ca 1 timme så började meja att illgrina, verkligen sånt här hemskt högt hjärtskärande gråt. Jag stannade och tog upp henne och en vänlig herre stannade till o frågade hur de var fatt (han hade haft barn med kolik) Men istället för att sätta mig i det gröna och amma som mannen föreslog så la jag i henne i vagnen, höjde volymen i mina lurar och så sprang jag med henne hela vägen hem efter kanten så det skulle bli lite guppigare, ca 2 km... Hon slutade faxx grina efter en stund. Och jag fick känna på pulsen, flåset och hur det är att va svettig igen! Var illröd i ansiktet när vi kom hem. Härligt! Underbart att det är så varmt ute!!

I helgen var vi i Hedemora igen. Gick lite på markanden under lördagen, har inte gjort det på många många år och det var inte alls lika kul som när man var liten... Men shit va alla har fått ungar då! Vart man än kollade så kom det nån i våran ålder som oxå fått barn..
På kvällen var vi på middag hos Nicke Badboll och Emma. Det var mycket trevligt och Meja var så snäll hela tiden :)


Emma och Niklas, nyförlovade!! ♥



Buddha och en bebis, lika???

Men nu började pluttan att grina så jag måste resa sig upp... Fortsätter en annan gång!! Hojj!

Kommentarer
Postat av: J

Hihi vilket roligt kort på Meja!

2010-05-17 @ 20:07:21
Postat av: Camilla

JAG vill oxå åka hurtigruten. Men har missat att det är rå töntigt! haha

2010-05-17 @ 21:29:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0