Midsommar

Det verkar inte gå att Blogga från iphonen.. trist för det går ju så mycket snabbare. Men jag vet att det blir snyggare med riktiga inlägg från datorn. Och nu har jag iallafall fått fingrarna ur... och lagt över alla mina ca 1000 bilder från telefonen till datorn så jag har lite att ta av. Sen ska det beställas bilder också till riktiga kort som ska in i album, men jag drar på det för det är huuuur många bilder som helst, från oktober 2010 till nu..
 
Midsommarn blev Solig, härlig och intensiv!
Vi började på dagis i torsdags. Det var även Mejas sista dag innan hon gick på sommarledighet nu i 7 veckor.
Hon var så gullig och duktig att dansa! På kvällen åkte vi till sommarstugan i Myggsjön, där vi sov kvar i 2 nätter. Åt, umgicks och fortsatte dansen!
 
Mejas första "skolavslutning"
 
I morfar & mormors hylla. Lekte kiosk; "en stor glass, de blir halv 4 kronor!"
 
När knotten blev för jobbig åkte hela leklandet in under bordet som en mysig koja.
 
Och så blev det Midsommarafton! Samling vid stången!
 
Sverigedräkterna på barnen! (Jag sitter i bakgrunden och pustar i en stol...)
 
dans igen!
 
Svettigt! dräkterna av Selma & Meja!
 
På kvällen blev det bad i tunnan och god middag, jag halvdäckade med barnen framför tv:n!
 
Och på midsommardagen gick firandet vidare till Johans familjs stuga i Dala Husby. På med ny dräkt Mejson!
 
 
Häst & vagn med farmor.
 
Och meeera dans!! Men vid det här laget var jag heelt slut och satt i en stol med benen
i högläge. Tur farmor kunde dansa lite istället.
 
Helgen avslutades med gott tårtkalas hos Jandersson som fyllde år!
 
Inte så konstigt kanske att jag i stort sett sov hela dagen igår! Var helt slut.
Idag orkade jag ta oss ner på stan en timme iallafall.
Och när Johan kom hem åkte vi till Sågmyra på Lager 157 och shoppade lite, men mest jagade vi våran vääääldigt livfulla dotter. Antar att hon börjar få damp av att bara gå hemma och mest inne med mig eftersom det regnar hela dagarna nu.
 
Nu sova igen. Nätterna börjar bli mer och mer jobbiga nu. Svårt att sova, kissnödig stup i ett, svårt att hitta bra ställning, orkar inte vända sig, konstiga drömmar, bebisen lever om och trycker på. Men men, de står väl inte på..
 
Good night!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0