Alwin 5 månader idag!

Den här månaden har gått rasande fort! tyckte det var nyss jag skrev 4-mänaders inlägget.
Vid den här tiden fick Meja sin första tand kommer jag ihåg. Det har som tur var inte Alwin fått än.
Men han har börjat småäta lite nu iallafall. Lite gröt. Lite pot-morot puré, lite smaksensationer, lite majsbågar. Kladd och kladd. Jag säger som min farmor (4-barns mor) sa: " det värsta som finns är att lära en unge att äta!" Men det går ganska bra. Tänker fortsätta amma på en månad till sen ska jag ta tag i maten på riktigt.
Idag böt vi till sittdelen på vagnen. Och oj vilket utrymme det plötsligt blev! Kul att komma upp och se världen också!
Leksaker och bitgrejjer har börjat uppskattas mer och mer nu. Lägger man fram en grej så tar han den med handen och försöker tugga i sig den.
 
Meja är mest som oftast i full färd med att leka att hon är på väg till Västerås på dans.råga mig inte varför.
 När hon inte ser på nån Astrid Lindgren film då. Hennes favoritfigurer har hittills varit. Först Lotta. Nu ett längre tag pigan Alva i Madicken. Och idag möt hon till pigan Lina i Emil.
 
Nu drar vi snart till Sälen och döper våran lille prins!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0