Alwin 4 månader!

7 kg väger jag nu.
Och idag har jag fått provsmaka lite-lite gröt och brunsås.Vilken konsistens! hALLÅ jag har bara haft varm mjölk i min mun! Lite Lite på fingret bara för att lära mig olika smaker. Annars är det bara mammas kära bröst som gäller ett tag tiil.
 
 
Jag har börjat snacka mer och mer, eller gurglar och ropar iiiieoooaaa.... Är sällan ledsen. Isåfall beror det oftast på en rap som vill ut eller att jag är trött eller hungrig helt enkelt. Jag sover oftast i mamma och pappas stora säng då jag fortfarande vill småäta lite var 2-3-4;e timme ungefär under natten. Vid 6 måste morsan gå upp för då vaknar storasyster, och då sover jag vidare till 8-9. Kommer upp och fräschar till mig, käkar lite frulle, och sen slaggar jag igen hela förmiddagen.
 
 
Sånt som är roligast just nu är att ligga och sprattla vilt med ben och armar. Handen har blivit väldigt god på sistone och jag sitter ofta och mumsar på hela handen frenetiskt. Några gånger har jag lyckats få grepp om någon liten grej de stora placerat i min hand och då försöker jag ivrigt få in den grejjen i munnen också.
En annan rolig sysselsättning är syrran. Vad vore livet utan denna pajas lixom? Iland lir jag rädd för henne, för hon gillar att nypa mig i kinden. Helst snabbt och hårt. Så att inte mamma ska hinna se. Men oftast skrattar jag åt henne. Hon tycker om att pussa mig också. Och sjunga. Eller bara hånga i gymmet och slappa. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Busk

Fantastiska små underverk!!!

2012-10-30 @ 10:01:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0