Hävlig

Från att Alwin fyllde ett halvår så sa det bara POFF! Och så kunde han en massa nya grejer. Det började med att han fick sin första tand, strax efter nyår uppe i Sälen.

Sen har han börjat ta sig fram här i världen. Någon slags begynnelse till ålning. Meja stör sig på det. Om jag lagt honom i babygymmet först och han kravlar sig därifrån, ca 1 meter bort, Så skyndar hon sig att dra honom tillbaka till gymmet igen. Detta är såklart inte ok. Jag har sagt åt henne. Och Alwin är som vanligt så snäll och säger inget utan tror på Allt syrran gör med honom.

Imorgon ska vi till bvc på halvårskontroll och vaccin. Shit, han kan ju inte sitta kom jag på då. Vi ligger mest. Eller är ute o far. Eller sitter i barnmatstol. Det blev en intensivkurs igår och lite idag. Och nu är han ganska stadig. Vill ju inte direkt få en anmärkning i journalen att han inte kan sitta. Gudars!

Det som däremot går kasst är läggningarna på kvällen. Jag får springa som en tätting upp för trappen, in med en patt i munnen på honom, han ammar lite och somnar om, och så smyyyyger jag ut igen,,,.. Efter 20-30-40 min, samma procedur igen. Nu har jag gett upp och ligger bredvid honom i sängen. Johan får se klart på kvällens rulle själv.

Godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0