Uppe med tuppen

Grattis Linda Rosing som födde en son tidigt imorse!

Själv har jag räknat ut att det är exakt 100 dagar kvar till våran BF (= Beräknad Födelse)!!
WoHooo Da Day! Längtar samtidigt som jag inte längtar, det där med att föda, värkar, krysta, spricka.. Det är ju lite skräckinjagande... men jag skjuter upp det så länge. Ska öva andningsteknik och läsa på om olika smärtlindringsmetoder. I övrigt så blir ju som det blir, inte så mycket man kan påverka. Jag tror att när vi väl står där den dagen så är jag så stor och klumpig att det enda jag vill är att föda ut det lilla barnet, och det enda jag tror jag kommer att bry mig i är att allt går bra, att vi får ett friskt barn. Sen kanske narkossköterskan i mig inte kommer vilja att en oerfaren läkare lägger epiduralen (ryggbedövning) om jag tar en sådan...
Nätterna har börjat bli lite jobbigare nu. Sover så dåligt, hittar igen ställning och det är kissningar och hunger. Så kl 7 imorse på min lediga dag gick jag upp strax efter Johan hade åkt till jobbet och gjorde en stor delikat nyttig frukost. Nu ska jag tvinga mig att vara vaken och aktiv hela dagen. Det är ju så skönt att sova på dagen, I Love Sova Middag! Men det bidrar ju till en sämre natt..

Ska försöka pallra mig till simhallen snart och få lite motion. Hoppas att det inte är någon syster Kallur i poolen den här gången som simmar om en längd efter längd. jag simmar saktare och är tjockare än nånsin...
Sen ska Stampmobilen till bilbesiktningen. Den jäveln. Håller tummarna för att den går igenom. Det har varit oroväckande lite med dyra bilreparationer den sista tiden, så nått stort fel kommer de väl att hitta nu. Jag vet ett litet, men hoppas att de inte kollar det!

Nej simma var det!
Blubb Blubb


Snygging-bild från Vanbrosimmet i somras






Kommentarer
Postat av: Lajkan

Vad du är hurtig då!! Du borde förresten inte sälja bilen till någon du känner, de ska man aldrig göra....då kommer du bara å få problem..Jag köpte julklapp till mamma från oss idag...Kram

2009-12-07 @ 15:14:50
Postat av: Lajkna

sokernyagare24925082.htm?ca=6&w=3" rel="nofollow">http://www.blocket.se/stockholm/V40sokernyagare24925082.htm?ca=6&w=3



Kolla här

2009-12-07 @ 15:17:16
Postat av: Lajkan

Kolla på den här annonsen..lik din va?



sokernyagare24925082.htm?ca=6&w=3" rel="nofollow">http://www.blocket.se/stockholm/V40sokernyagare24925082.htm?ca=6&w=3

2009-12-07 @ 15:19:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0