Sista MAMMA-veckan

Vad sorgligt det kändes att skriva det där.
Jag hade tänkt njuta och bara ta det lugnt den här sista lediga veckan.
Men istället så planerade jag in för mycket och nu blev det plötsligt rätt stressigt istället. Men snart kommer jag inte hinna göra Nånting annat än jobba, äta, sova, träna & va med familjen. så lä ju passa på att flänga runt lite.
Men idag blev det för intensivt. Var först till sjukhuset för att fixa nytt E-leg (typ paserkort för er som inte är i branchen..) & P-tillstånd. Letade typ parkering i en kvart sen kuta över hela jävla sjukhusområdet. Meja hade humöret på topp som tur var. sen vidare till Johans jobb & planera klart föräldraledigheten över sommarn. & skriva ut Mejas Ansökan till Förskolan som måste sökas 5 månader innan start. Fan nu blev jag deppig igen. Tiden bara rusar iväg!! Iallafall sen åkte vi ner på stan och då var ju klockan redan över 12 & jag dynghungrig & dum i huvét som jag blir då. borde åkt hem o ätit men orka inte + att vi hade bråttom för skulle egentligen ha hunnit träffa Emelie idag oxå. In på en guldaffär där jag hade beställt hem 2 vigselringar som jag trodde skulle va helt perfekta, speciellt den ena, kostade inte skjortan heller. Men blev inte alls nöjd! Ringen i sig var fin & så som jag tänkt mig, men passade iinte alls ihop med min förlovningsring!! ANGRY! Slutar väl med att jag iallafall får beställa en snordyr ring, som det blir med allt annat. träffade 2 fd. kollegor som ba; "Åååh du måste bara se till att bröllopet blir precis som Ni vill ha det!! Det är ju bara en dag i ert liv!!" Ja, lätt för de att säga som typ gifte sig i en gammelgård & hade sellnäsplanka i gräset. & helt släta guldvigselringar. Jag vill ha ett stort pampigt prinsessBröllop & det drar iväg åt alla håll med allting. & då har jag ändå fått lov att välja bort både häst & Vagn + Limousine som jag alltid drömt om. Nej det blir nått gammalt åk från 1800-talet.... Hade hellre tagit Torssas nya Mersa, men Johan vägrar...
Iallfall efter ring-bestyret som ändå inte blev klart, fast hon ska ringa mig ifall det går att göra om ringen bredd mm.. så var jag sur. Och Hungrig. Gick in på Ur&Penn där fanns en klocka som jag dreglat över i flera månader för bara 500:- har kostat nästan 2000:- Blev lite glad. var tvungen att slå till. men då gick klockjäveln inte att korta av, det skulle ta 1 dag minst att göra det. så då ska jag få lov att hämta den imorgon.. Drygt!!
Vid halv 2 var vi äntligen hemma igen & jag skyndade mig att ge Meja mat, hon åt min hemlagade lasange med god aptit, skönt att hon börjat äta vår mat mer & mer nu. Sen lekte vi lite & så försökte jag att vi skulle sova lite eftermiddag ihop, men hon totaltvägra. sen kom Johan hem så då hängde vi med honom istället. Åkte & tränade Body Combat 1 timme, kändes skitbra, men nu när jag äntligen börjat få till sparkar & slag så det ger nått så kommer de att ändra på programmet snart.
Ja, det är lagen om allts jävlighet.
Imorgon fyller pappa år, så då åker jag & meja till Hedemora i 2 dagar. Passa på att hänga lite där oxå medan man fortfarande kan.. Hoppas få åka lite längd på åkrarna oxå, men de lä väl va svinakallt så de inte går. Tar väl med mig MåBättre utstyrseln oxå, för här ska då inte fettet få vila iallafall!
Just det, sen ska jag & kolla på en jättefin soffa på väg ner till Hedemora.
Titta:

Liten soffa,Sminkbord,Krön/överdel
Skulle bli så himla fin i Mejas rum, eller under vår trapp.

Hoppas den är ful i verkligheten, så att jag inte vill ha den. Han som säljer den verkar mysko. Han har kaxat sig i mailen vi skrivit. Så jag hoppas att jag inte blir mördad nu om jag åker dit & kollar på den, men Meja får rädda mig isåfall.

Undra om nån orkade läsa det här inlägget ända ner hit?
Tror inte det.
Good Night
Fan, vad Big Brother verkar dåligt förresten. när jag bodde i Norge älskade jag det. & avgudade BB-Jessika:


Tänk att jag fick träffa henne IRL på i Visby oxå! Ibland är livet Gott!!!

Och nu komemr Linda att tycka att jag är en fjortis.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Ojjj vilken arg tjej! Haha men jag känner mig lika arg å sur själv just nu så de va skönt att läsa att någon annan är likadan!=)

2011-02-23 @ 09:34:44
Postat av: Lajkan

Fjortis!!! Tönt BB-Jessika! Hoppas du inte får någon ny idol i årets säsong...Hoppas du klarar dig från Fäggeby-mannen..Förresten - kul att min shopoholic verkar ha glidit över på dig istället. PS. Hoppas inte dina fd kollegor läser bloggen ;D

2011-02-23 @ 12:37:28
Postat av: Erika W

Tur att det är fler än jag som har haft en kass dag! Började ju fint med att biljäveln inte startade imorse när jag skulle till jobbet, fick lov att SPRINGA till jobbet å det tog 15min... fy fan va drygt!

Men hallååååå Elon, vikken klocka köpte du???

Hoj!

2011-02-23 @ 21:09:36
Postat av: Elin

Lajkan, kommer ändå inte att orka följa BB nu när jag börjar jobba, el går reprisernqa vid halv sev vaje kväll?? Hade gärna ått nån favorit att följa som Jessika, Carolina G, Linda rosing...



Erika, Å fy fan för bilar som inte startar!!

Visade jag inte dig den klockan förut, En ganska stor guldfärgad JetSet?? nu är jag bara rädd för att jag säkert kommer bli allergisk mot den :P

2011-02-24 @ 10:43:23
Postat av: Erika W

Jo du visa men jag kom inte riktigt ihåg vilken det var. Var det läder eller stål armband?



Lägg ut en bild vettja! ;)

2011-02-24 @ 14:53:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0