En svensk klassiker

Imorgon startar vi vår resa mot en svensk klassiker!

Vårat första moment: Vansbrosimningen. Jag ser inte alls fram emot det. Först bävade jag för själva sträckan, att simma 3 km i öppet vatten. Nu har sträckan kortast ner till hälften pga av den extrema kylan i vattnet i år. Så då har skräcken byts ut mot köldskräck. 13,5 grader är det i vattnet där just nu! Brrr! Men vi har iallafall skaffat oss neoprenemössor och ullfett att smeta in oss med. Och jag kollade på webbtv idag från Vansbro openwater och faktiskt så såg inte simmarna så berörda ut av kylan. Positivt. 
Men. Det finns alltid ett men. Jag vaknade upp med halsont imorse. Antagligen blivit smittad av en snorig Alwin. Så nu är jag orolig för hur det ska utvecklas. Känner mig frisk och pigg för övrigt, ingen höjd puls och ingen feber. 
Jag får gurgla lite whisky ikväll och hoppas på det bästa! 
Tror att detta är det svåraste med att genomföra en klassiker; Att lyckas hålla sig frisk under alla tävlingar. 

Så håll tummarna för mig nu att jag lyckas ta mig igenom det iskalla vattnet 1500 meter!


Från när vi tränade i öppet vatten i måndags i Vällan. Superkallt, 15 grader.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0