Nattångest

Dagen man ska gå ut och jobba natt då mår man inte bra för man vet att man går in i en dimma i 2-3 dagar.
Jag har försökt lätta på ångesten idag genom att vara ordentlig. Sov till 10, gjorde en mumsig och nyttig smootie, åkte och simmade (älskar att visa upp min tjocka kropp i simhallen!! (..inte..)) sen hem och tvätta, äta, sova middag, byta sänglakan. Och nyss kom Johan hem, men han kände sig sjuk så han gick och la sig direkt.. Jag ska vika tvätt nu och sen börja med maten. Lax och potatis + egen sås, hoppas det inte blir katastrof. Det är en sån där "svår" rätt som jag inte är van att göra...

Idag gick vi förretsen in i vecka 23! Det som har hänt sen förra veckan är att nu känner jag ofta sparkar och att det rör sig inne imagen. Kan t.o.m. se genom kläderna ibland när det sparkar till! det är häftigt! ♥
Fick besked från försäkringskassan idag om när jag får gå hem från jobbet för havandeskap. Den 15:e januari får jag sluta på akuten, men vara kvar på SOS 50% fram till den 5:e mars. Det är inte så långt kvar nu....
Känner mig så risig idag så det blir ingen bild, tror inte att jag växt så mycket sen förra veckan heller. Hoppas på fina bilder i helgen när Karin gifter sig med sin Tomas! Bara jag kommer i klänningen fortfarande..

Igår kväll hängde jag och Maya. Först var vi och åt på Mariannes. Det var trevligt, men jag blir så ölsugen på sånna där ställen! Maten var helt ok, förutom att hamburgarn hade kunnat va hälften så tjock.


Efter det gick vi på Bio och såg till Mayas stora förtjusning "Så Olika". Den var lite seg, men M fick ju iallfall dregla lite på sin barndomskärlek Johan Widerberg som spelade djurskötare.
 själv minns jag mest honom från Ebba och Didrik:  Och då var han väl inte så väldigt snygg. Däremot minns jag att min lillasyster Jenny var faslikt lik Ebba. Dessutom bettede hon sig som henne oxå på den tiden, haha.

Nej nu till Laxen, innan jag måste iväg och jobba.

Be strong!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0