Vi lurade vårt barn!!

Jag bäddade ner henne som vanligt vid mitt bröst vid klockan 20 ikväll i vår säng... När hon somnat la vi en varm vetekudde nära henne där jag legat. och ta me fan så sover hon där själv än! det är snart 2 timmar! Och det är det längsta som hon sovit själv på väldigt länge!! Hon skrek till nyss och jag gick och kollade till henne, men då hade hon hunnit somna om igen.... Kors i taket säger jag bara!
Johan och jag har hunnit ha filmpremiär på våran nya Stora TV!! Ätit massa snacks och druckit Sprite, Fredagsmys på hög nivå alltså! Har även hunnit måla lager 3 på skänken som ska stå i vår matsal, den blir nog fin tillslut.
Imorse fick jag ett ryck och var ut o sprang med vagen runt sjön, när det gick tungt försökte jag tänka på hur mycket jag längtade efter att va ute o springa i vintras när jag var stor gravid och tung då gick det lite lättare och jag studsade fram lätt som en fjärt, extra roligt när jag sprang förbi 2 andra tjejer med barnvagn. Vet vad jag själv hade tänkt om nån gjort så mot mig...
När vi kom hem så var det dags att ta tag i veckans Bad, för Meja alltså. Hon hatar vatten så det är alltid ett stort projekt. Men idag gickdet hur bra som helst! Inte en tår! Vi plaskade tillsammans i badkaret. Måste köpa en badanka!
Sen tog jag med mig Mejisen till akuten på mitt avgångssamtal. Det var ju lite sorgligt! Känns helkonstigt att jag inte jobbar där nå mer. Jag är ju nästan som uppväxt där!! Men som alla säger "akuten står kvar" och trivs jag inte på narkosen så kanske jag återvänder....
Efter akuten så åkte vi till Johans jobb och hälsade på för där bjöds det på TÅRTA!! med blåbär, mums!
Sen hade jag tänkt att vi skulle åka hem, men då ringde Lajkan o ville att vi skulle komma till Kupolen och hänga med henne och tvillingarna. Så vi drog dit... Kollade lite affärer, men det slutade med att vi stängde in oss med barnen på kupolens amningsrum!.,, Mycket Bra och praktiskt ställe, där kommer det nog bli mycket systerhäng framöver... Fanns mikro o allt som man kan värma små pureer o sånt i. främst var det skönt att vara i fred under amningen. Meja tycker oftast att det är bra mycket intressantare att kolla in allt annat som händer runt omkring under sin matning.

Snacka om att ha hunnit med mycket denna Fredag den 13:onde!

Går tyvärr inte aTT lägga upp nån bild för datorn är cp-seg!!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0