Alwin 6 månader

Tiden har rusat iväg sedan Alwin kom till jorden. Ett halvår idag! <3
Nu kan jag inte längre skylla på att jag är "nyförlöst", utan nu går det plötsligt bra att börja småspringa och kanske ta ett litet skutt. Tänk hur det var i början på juli i somras när jag knappt kunde gå 100 meter.
Lille Alwin är fortfarande en underbar och glad liten bebis som hänger med på det mesta utan att klaga.

För mitt eget minne så kommer nu lite kallfakta om honom just nu...
Sömnvanor: somnar ammandes ca 19:30 i våran säng och jag smyger därifrån. Sedan lägger jag mig kanske vid 22-tiden och så ammas det till och från hela natten. Jag är som i en dimma, men kanske 4-6 ggr.
Vaknar ca kl 8.30. Sover förmiddag ca 10-12. Och eftermiddag ca 15-16. Ungefär. Nattningen har strulat mycket sista dagarna. Ikväll somnade han först kl 22:00. Inte nöjd. Tror att han blivit mer hungrig. Vilket leder mig vidare till maten.
Helammar fortfarande men vid lunch får han nu en liten portion matpure'. Och till kvällen gröt + att vi jobbar med att lära honom att ta välling på flaska, går sådär.
För övrigt så gillar han att hoppa i hoppgungan, åka gåstol, Stoppa saker i munnen och leka med syrran.
Han tar sig inte fram något på egen hand ännu, fast på mage har han börjat kunna snurra lite. Kan ej sitta ännu. Och inga tänder.

Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0