Gazpacho?

Jag älskar den soppan. Den är så spansk och somrig! Men i Spanien kan man köpa den i tetraförpackning, i sverige verkar det väldigt svårt att få tag på. Ok man kan tillaga den själv, men jag misslyckas alltid plus att grejen är att det ska vara enkelt och bara att hälla upp till lunch. Hittade en riktig god Gazpacho på Lidl för några år sedan men sen försvann den tror jag. Därför blev jag så glad när jag såg reklam Kelda hade börjat med en. Köpte på Ica och idag skulle jag prova den.... Grrr, den smakade bara som köpt köttfärssås, alltså allmän tomatblask! Och där hade jag stått och hackat tomat, gurka, lök och brödbitar... Min sökning går vidare... Och nu ser jag att Kelda tydligen har en till soppa som heter just Gazpacho spansk kall tomatsoppa... Och därmed blev hela det här inlägget förkastligt! Men frågan återstår; var får man tag i den j-kla soppan då!??? Den jag köpte hette bara tomatsoppa men stod på baksidan att den gick att äta som just en gazpacho...
Aja....


Kommentarer
Postat av: Anonym

Uuuurk den där kan man ju inte äta kall! Kräks när jag tänker på de, men den är ok varm. Du får testa den andra och recensera! ;)

2012-06-15 @ 20:13:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0