Motorsport!

Idag har jag varit sjukvårdare på en endurotävling. Det var riktigt kul faktiskt! Bidragande orsaker kan iof ha varit att Stammen höll mig sällskap hela dagen och att det var strålande solsken!

Nu undrar jag bara; varför har jag inte hållt på med denna sport istället för hästsport? Så smidigt att bara rulla ut en bike från en släpvagn istället för att lasta ur en hel häst som man måste se till att få mat, vatten. Mocka efter. Rida fram. Sadla på och av. Rykta. Ge mat. Lasta i. Lasta ur. Lasta i igen. Köra hem. Har man lite otur så har hästen en dålig dag och vägrar ut sig på första hindret när man typ gått upp halv fem på morgonen för att köra till typ Vansbro el annat ställe långt bort.
Nej mer motorsport åt folket!
Bye bye horses!
Welcome avgaser, olja & bensin! Yammi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0