Alwen 8 månader & Meja snart 3 år

1 mars idag, alltså inget 29 februari så då fyller väl Alwin 8 månader idag kan man säga. Fy fabian. 2 månader kvar av min föräldraledighet, och snart är han vuxen. Nu säger han iallafall DADADADADAAAAA!. Tyckte även att jag hörde en tendes till MAMAMAMAMA, men det kan ha varit önsketänkande inbillning.
Han nattammar fortfarande, vilket är nästa steg vi ska ta tag i. Vällingen går sådär men gröt det är Gött de!
 
De här kusinerna är det exakt på dagen 3 år emellan!
 
Här är Alwin på golvet med sin farfar
 
Tar sig fortfarande "fram" bakåt. Och ibland kör man fast! Syrran härmar!
 
Här försöker mormor ge lite välling :-) Alwin är skeptisk...
 
- Heeeey, har ni sett att jag har fått lite hår!!
 
Och hur stor är inte Meja nu då? Om en vecka fyller hon tre??!! Vad hände?
Inatt sover hon i vanlig säng för första gången. Spjälsängen väck! Som tur var så var hon supertrött inatt och somnade nästan i soffan, så läggningen var inga problem. Får se om det plötsligt står en 1 meters person och kollar på oss plötsligt inatt, då gör jag nog i brallan! Men tror inte att hon vågar gå upp själv. Skulle jag inte heller göra om jag inte behövde.
Hon har växt och blivit så stor och mogen sista tiden. Man kan ha riktiga vettiga konversationer. Hon minns allt så bra och det går att hitta på saker utan att det blir katastrof. Sista dagarna har hon varit så glad och trevlig, inte alls så mycket gnäll. Enda tråkiga är väl att hon äter så dåligt, måste bli hårdare på att småättning mellan måltiderna är förbjudet! Och sen har hon börjar illgrina varje dag när jag lämnar på förskolan, men det säger alla att bara är en fas. Hope so.
 
Mejson övar slalom med Morfar i Lindvallen.
 
Lek med nya jättelegofigurer på mormors soffa.
 
Så för att hylla mina älskade barn och göra våra liv ännu roligare och äventyrligare så har jag nu, helt mot mina snåla principer, beställt hem denna otroliga multifunktionellla-super-bästa vagn på marknaden:
 
    
 
En Lila ♥ Så nice! Hoppas den kommer i veckan så vi kan premiära den i Sälen nästa helg! Tänk att bara ta cykeln ner på stan med båda kidsen, sen knäpper man bara av den från cykeln och gör om den till vagn. Som han i cykelaffären i Borlänge sa. -"Man blir ju sugen på att skaffa barn när man ser allt med denna vagn!"
 
You only live once!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0