Vätterrundan 2015 (del 1, förberedelser)

Efter två månaders intensiv träning på cykel så var det äntligen dags! Som vi gnott på våra cyklar hela våren. Och i sådant pissväder. Regn, regn, kyla, regn & hagel till och med! Smärta i nacke, axel och knä har kommit och gått. Men med fler och fler mil i kroppen så blev kroppen härdad och det mesta gick över. 
Sista veckan lyckades jag skrapa ihop till 100 mil, vilket jag hade som mål att få ihop innan.
Två cykeltävlingar hann jag också prova på, en 10-milare i Fagersta och Orsasjön runt på 7 mil.
 
En fika under en 10-mils tur Långshyttan-Hofors-Stjärnsund tillsammans med vår käre PT Gruving. Det Ösregnade hela turen och vi var genomblöta och frusna.
 
Mycket meckande har det blivit. Jag har varit tvungen att lära mig att byta både slang och däck.
 
En fin kvällstur i Bjursås.
 
Jag och Sara blöta och lyckliga i mål efter Orsasjön runt
 
Finputs av cykeln efter Gruvings tjat ;-)
 
Sammanfattning av mina träningsmil på cykeln under våren.
 
Jag och Jeanette på ett litet cykellopp i Fagersta.
Jag lyckades hålla mig frisk hela våren trots att både barn och make varit förkylda och hostiga. Men På torsdag morgon (1,5 dygn före loppet) vaknade jag med halsont! Nu var loppet i fara! Det blev ett besök på apoteket där jag inhandlade allt för att mota bort skiten! Sen preparerade jag mig med olika metoder på jobbet hela dagen och när jag kom hem blev det whiskeygurgling och tidigt sänggående.
 
Min doping.

 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0